Wednesday, June 23, 2010

Gitar dan mainan video

Apa yang kau rasa?
Ingatan kau berada di atas,
Bila kau mahu sembunyikan segalanya...
Lihat segala akan terjadi,
sepanjang hari berada di dalam botol
yang penuh kegilaan,
Bila kau mahu sembunyikan segala
cinta yang kau ada....

Apa yang kau rasa bila kita berlari bersama?
Lihat segala yang di nyatakan
di dalam botol yang penuh keraguan
bila kau mahu cinta dan bahagia
kau mencari aku
rumput berduri kita pijak
diatasnya bersama
kaca dari botol itu akan
menusuk segalanya
bila kau sembunyikan kematian
dan kuat untuk mencari cerita donggeng

cerita kan palsu
aku tulis segala
cerita kan ragu
aku tulis untuk cinta itu..

Tidak lagi sayangku
kesini dan menari
kita bermain gitar dan mainan video
untuk sekali

kenapa ikutkan arus pemodenan untuk segala?
beritahu aku ada sesuatu yang bodoh disitu
Kenapa ikutkan kata yang nista dan dusta?

Apa yang kau rasa?
ingat aku sentiasa di atas
bila kita terfikir ia akan menjadi besar
dan hebat

Mari kemari
menari di tengah lautan luas
kita bermain gitar untuk cara baru
kita bermain gitar dan mainan video
untuk sekali
sekali lagi
bersama


Nota: Tidak diatas akan kekal dan tidak juga dibawah selama.

No comments:

Post a Comment