Monday, June 28, 2010

Kawan

Kawan
bukan untuk sementara bicaraku
bukan untuk sakiti hati nalurimu
hanya untuk selama kita bersama
menyelami segala permasalahan
yang aku tidak benarkan
kau bersendiri meniti kehidupan

Kawan
disementara waktu sebelum itu
tidak ku bantah segala kemahuan
dan juga angan yang kau turutkan
aku faham setiap perasaan dan rasa
yang kau pendamkan,yang kau coretkan
disetiap kekecewaan

Kawan
aku dulu seperti kau
emosi memanipulasi segala minda kepandaian sendiri
sampai segalanya memakan
apa yang aku miliki sedia ada
fikir bukan seketika
bukan sementara cuma
masa depan itu penting seadanya
sabar itu penting
bukan sekelip mata ada segala

Kawan
susah senang biar bersama
keseorangan bukan jalannya
mungkin aku bukan sesiapa
penting untuk berkata
mengubah segala yang kau cipta
biarkan mereka ada kuasa
yang gila tamakkan harta
kabur mata sampai ke penghujung sisa
sakit terdiam diluar kata
sabar dan terusan usaha
ada disetiap rezeki dari yang maha esa

Kawan
dipengakhiran
aku ungkapkan
apa yang terbaik kau fikirkan
tidak semua kau perlu cuba
dan apa yang terburuk kau fikirkan
cuba satu daripadanya
setidaknya kau cuba
untuk mengetahui
belajar dari pengalaman silammu itu
akan membantu walau sedkit dikala
kau memerlukan

No comments:

Post a Comment